Fortsätt till huvudinnehåll

Frågeformulär

Det hittade jag på Rutans blogg. Även om ingen annan är intresserad av att läsa så hade jag rätt kul när jag svarade ...

Vilken svordom använder du mest?
Förbannat, jävla skit och fan (fast jag svär inte så rysligt ofta..)

Äger du en iPod?
Nej, men en "vanlig" mp3 och i mobilen får jag in sju låtar.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Mobilen står på 06.15

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Ja det händer... också i snö när jag skall hämta tidningen och inte orkar dra på mig kängorna.....

Står du hellre bakom kameran än framför?
Nej inte nu längre p.g.a. jag så sällan finns med på bilder bakåt i tiden eftersom jag alltid varit den som fotat.

Vilken var den senaste filmen du såg?
"Åter till cold mountain"

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle skicka mig och barnen till Thailand eller Brasilien på en sådär 3-4 v. vistelse

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jag själv. Ofta!

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Sting - "brand new day"

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Båda!!!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja.

När var det senast som någon stötte på dig?
Hm...via internet, i går. In RL, några v. sedan. Jag är trögnappad.

Vad åt du till middag?
Bandspagetti och köttfärssås med mycket kryddor, rödvin, parmesan, ruccola och tomat!

Använder du huvtröjor?
Det händer, sommartid.

Kan du vissla?
Busvissla med en hand (två fingrar i munnen). Vissla vanligt? Det låter, men inte inte bra...

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja. Båstad 1973. 5000 som kommit för att protestera mot att Sverige skulle möta Chile i Davis Cup. Jag och mina kompisar sveptes med, glada och upprymda över att det hände något så stort i vår lilla håla i september!! Häftig upplevelse även om jag den gången inte var så politiskt engagerad!

Vilken är din favoritattraktion på nöjesfältet?
Hahahaaaaa. En parkbänk med en caffe latte, solglasögon och fin utsikt.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja helt säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
0431

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jag älskade Familjen Flinta!!

Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag har varit oerhört blyg. I dag kan jag fortfarande ibland vara löjligt tafatt, en slags blyghet. Men inte alltid och jag är bra på att kamouflera (tror jag) när det händer...

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen....flest från Djungelboken tror jag....

Äger du några band-T-shirts?
Nej men en Frank Zappa kudde

När flög du senast?
3 år sedan. Till Kanarieöarna som inte var mitt resmål men med motorcykel i bergen hade vi en rolig vecka.

Läser du för skojs skull?
Ja visst. Men också för nyttans skull. Och för att jag måste.

Pratar du några andra språk?
Engelska. Norska...förstår och läser danska utan problem.

Har du gråtit offentligt?
Ehh, räknas joggingslingor som offentliga platser? I så fall har jag gråtit mig genom samtliga i Hemlingby (Gävle), också i min Malenskog och längs stranden i Laholmsbukten samt på småvägar över åsen. Alltså, där jag i alla fall trott att jag varit ensam...Men nu var det ett bra tag sen!

Har du en stationär dator eller en laptop?
En laptop hemma, en stationär på jobbet.l

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Båda. Är en fena på att drömma om allt möjligt och omöjligt. Planerar genomförandet av endast ett fåtal som känns möjliga att genomföra.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Att inte stanna i alla fall. Att forstätta att utvecklas som människa och ja, jag har en drivkraft inom mig att lära mig mer!

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej nej...

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Inte automatiskt, men gärna det!

Kan du kasta macka?
Jag är en fena på att kasta macka!

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

Vad tar du med dig in på bion?
Lite godis och kanske en Ramlösa. Ibland popcorn.

Vem var din favoritlärare?
Minns ingen favorit. Jo, möjligen en otrolig kvinna som undervisade i svenska och engelska på gymnasiet. Hon var en eldsjäl, något som smittade av sig.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Annan ras?? Än min ras?? Usch, låter inte bra.... Jag har bara dejtat svenskar och norrmän. Ja, en grek också i ungdomlig semesteryra (väldigt oskyldigt..) Jo det var sant, fransmannen som läste dikter på franska för mig och som sa att jag liknade Greta Garbo (det gör jag inte!!)

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
citat Rutan: "Jag dejtar människan, inte deras skinn". Håller med men dras inte till helkroppstatuerade män!!!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska

Gillar du att flyga flygplan?
Nej, inte nu längre.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Blir jag attraherad är ju personen inte oattraktiv. Men visst, att uppleva att en person både är motbjudande och attraktiv är möjligt...Det finns oborstade typer som det är svårt att motstå.... de kan vara både sexiga och oemotståndliga, åtminstone på avstånd. Men svaret blir nog ändå; Nej!

När sov du senast på golvet?
I förra veckan när stormen drog med sig orkanbyar och björken utanför mitt sovrumsfönster lutade oroväckande mycket...

Vilken är din favoritdrink?
Gin och tonic

Gillar du din boendesituation?
Ja

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8 minst

Äter du frukost dagligen?
Ja, kaffe med mjölk och en stor rostad fullkornsmacka med brunost och frukt! Gärna ett glas juice.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
De har varit. Sedan airbagen fälldes ut är det inte längre så, i dag en nödvändighet för att jag ö.h.t. skall fungera.

Hamnade du ofta i trubbel för att ha pratat under lektionerna?
Ja, under högstadietiden. Sedan blev jag en exemplarisk student.

Vilken är din favoritfrukt?
Persikor när de är som bäst. Annars, banan och päron.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jag noterar alltid hur det är men bryr mig inte alltid om det. I perioder är jag mer sträng.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Förstår inte frågan ??

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, oerhört.

Tror du på liv på andra planeter?
Tror och tror. Varför skulle det inte finnas? Men å andra sidan, det är nog väldigt långt från oss i så fall. Jag tror inte på att UFO:n skulle kunna vara rymdraketer eller tefat från andra planeter.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Min son. (Det går fort över..)

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Allt och inget. Gud är inte något man kan personifiera, Gud är allt jag bär inom mig av andlighet, tro och känslor.... Ja, jag tror på Gud men inte på historien om Jesus eller på det som står i bibeln.

Vad var det senaste du åt?
En chokladbit (snäcka) som min dotter kom och tryckte in i munnen på mig alldeles nyss.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Det har inte med könet att göra utan med personligheterna. Det blir definitivt mer dynamik i en blandad grupp. Tyvärr har jag oftast jobbat med andra kvinnor, det kan vara både och.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mamma ville att jag skulle heta Anna. Pappa klarade inte det, utan föreslog Katrin eftersom jag kom ut 3 veckor för sent och var så torr och skrynklig att jag mest likande ett katrinplommon!!Det blev en kompromiss som sedemera kortades ner till just... Nike!

Gillar du senap?
Ja, helst från Dijon med honung i

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det är okej att ha dåliga dagar. Gråt ut. Res dig sedan och förstå att du är så himla bra, att du är värd allt det bästa och att du skall andas lugnt, känna tillit och ha tålamod. Du vet ditt värde, vad du går för så ... upp med hakan!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Aldrig i livet. Om jag inte måste för att jag satt i ett flygplan på väg att störta...

Sover du på sida, mage eller rygg?
På rygg och brer ut armar och ben åt alla håll!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Hm..den måste jag fundera på.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Ja,jag är rätt fysisk med mina kära, nära och de jag tycker om. Men inte med vem som helst. Jag kan också vara mån om att hålla kroppsavstånd, tycker inte om när främlingar trycker upp sig för nära.

Skulle du säga att du är trendig?
Inte alls enlig mina barn. Enligt mig, någorlunda uppdaterad allt eftersom vad butikerna har att erbjuda men absolut inte styrd av tillfälliga trender och impulser vad gäller kläder eller inredning.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Jag skulle vänligt avböja, mån om att inte såra vederbörande i onödan.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Äh, himmel.....Barbara Streisand (lääänge sen) möjligen..

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Orkar inte med Star Wars, har aldrig gjort. Vet inte ett dugg om Star Wars.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det beror på vem det är. Men jag är rätt förlåtande...

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Nu för tiden händer det titt som tätt...Den som utan tvekan fått mig att gråta mest är Richard Adams "Den långa flykten".... Jag var i tonåren och grät i flera dagar!!!

Tycker du att du är attraktiv?
Jag har aldrig riktigt trott på att jag skulle vara det. Slösat bort massor av tillfällen, tid och människor genom att tänka att "Oj, vad är det nu för fel, har jag ketchup eller maskara i hela ansiktet" när något tittat lite extra på mig. Så dumt!

Det har mer med känsla än med tyckande att göra. Ibland känner jag mig attraktiv, men inte varje dag.

Vilken är din favoritnöt
Valnöt

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Kan fungera vid ett enstaka tillfälle men inte i längden. Jag har varit rätt "dålig" på det... Kärlek är så mycket bättre att gå i gång på...

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, men blir kanske lite skraj om jag efteråt upptäcker att jag av misstag köpt sydamerikanskt nötkött eller biff av belgian blue!!!

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Hon som födde mig var kvinna. Alla trodde att det skulle bli en pojke som skulle heta Anders. Puh..Ibland skall man ha flyt!

Kommentarer

Anonym sa…
Jättekul att läsa! Det vimlar av listor på bloggar, det är kul att fylla i. Jag funderar fortfarande på en "vuxenlista".
Nike sa…
Ja, den här var inte så genomtänkt, dåligt skriven och kändes "yngre", men just det var faktiskt lite kul också!

Populära inlägg i den här bloggen

Recept, inte för alla

Alla pratar recept hela tiden. Mormors mjuka pepparkaka, Christers julskinka och mumma och Mormors pomeransbröd. För att inte tala om alla dessa TV-kockar . Jag är nöjd, det är kul att botanisera och kanske förnya det gamla invanda. Nigelas glaserade skinka till exempel eller Leilas "Rocky Road"? Monicas rödkålsmojja eller gravad lax eller vad de nu heter och allt vad de nu gör. Recept, nya och gamla, ligger i tiden! Vi delar med oss som aldrig förr. På jobbet men också i blogglandet. Rutan bidrar till exempel med ett mer udda och smått hårresande recept på blodpudding i dag. Tycker jag som gärna äter både blodkorv och kyckling men jag förtränger effektivt vad det egentligen är jag äter varje gång. Kan absolut inte tänka mig att pilla med en fjäderklädd kyckling eller skopa upp grisblod på min köksbänk. Intresset för mat och dryck är hur som helst stort. Eftersom jag har turen att ha fått ärva min gamla faster Kagas Apotekarreceptsamling, kommer här ett par av julgodbitarna

Helt körd?

Det har gått en jävla massa år. Ingenting har hänt även om livet där utanför har rullat på. Det har känts som en film, en händelserik och omvälvande väldigt lång film med mig som åskådare, stillasittande på första raden. Jag är helt körd. Frågan är om jag någonsin kommer att få tillbaka ett liv där jag känner mig delaktig och integrerad. Få känner till min resa, få vet vad som hände och hur det gick. Få vet vem jag är innerst inne i dag. Det är skämmigt att erkänna men jag är en av dem som inte tillfrisknade. Jag hör inte hemma någonstans, inte i Malous tv-soffa för dit når bara de som kommit vidare, tagit sig ur.....fortsatt.  Jag hör inte hemma i någon relation, grupp, förening, vänskapskrets, familjekonstellation eller ens i mitt eget hus som nu är till försäljning. Jag hör inte hemma här där jag bor men heller ingen annanstans. Trots det klär jag på mig varje dag, sätter på mascara och går ut. Jag ler mot de jag möter. Pratar och är glad.  Jag går en timme med hunden, sen är

Barndomsångestminnen

Eske teske tää...Jag tyckte inte om Plupp. Gör fortfarande inte. Det lilla blåhåriga trollet med håret i kryss över ansiktet framkallar fortfarande illabefinnande...Vet inte varför men som barn avskydde jag Plupp. Min syster älskade samma figur varför jag ibland tvingades utstå sagostunder med Plupp och hans kompisar i den råkalla fjällvärlden...Usch! Samma sak med Televinken. Ångestframkallande marionettkille. OM det var Anita, rösterna eller den svartvita, bulliga skärmen? Jag hatade Televinken. Och Anita sen.....? Först när jag började läsa Mumintrollet för mina egna barn började jag fatta tycke för dessa märkliga varelser. Som barn framkallade böckerna bara ångest! Men det var ju så. I dag har man tonat ner den neurotiska, ångestfyllda och oroliga värld som muminfamiljen levde i. Se bara på teckningarna från 60-talet (visst var det väl Tove Jansson själv som tecknade??) Svart och vitt med enstaka bleka färger. Hårda penndrag. Mycket ondska, hua....Jag säger bara, Morran!!! Däremot