Fortsätt till huvudinnehåll

Allergi och attityd

Jag tror att jag har blivit allergisk. Utslag har jag inte och jag andas utan motstånd men kroppen värjer sig och blir stel när jag närmar mig någon av dessa dejtingsajter.

Inser motvilligt, för jag vill ju vara tillmötesgående och ickefördömmande, att jag har fel inställning. Kluven, splittrad som hela jag. Eftersom jag är där och spanar ibland måste ju det betyda att jag ändå är nyfiken och lite hoppfull om att Han ändå gömmer sig därute i signaturskogen.
Men när skärmen sprätter till och match.se öppnar sina dörrar eller ännu värre, meetic.se ryggar jag baklänges av både osäkerhet och stooor skepsism.

Åh, dessa solskenshistorier. Jaja, jag vet att de finns. Man får det ibland att låta som att det sker hela tiden. Det tror jag inte på.

Jag har en bestämd känsla av att de allra flesta som härjar "där ute" egentligen inte tror på det, på riktigt. Man fladdrar runt, blinkar lite hit och dit. Skriver ett och annat kort mess om man är på det humöret men förväntar sig egentligen inte något svar. Får man ett, kanske man svarar men tröttheten, eller uppgivenheten eller eventuellt oseriositeten är rätt tydlig.

Om det någon gång dyker upp en väldigt intensiv person som skriver, skriver och uppvaktar. Då ryggar jag baklänges direkt. No no...Så går jag in på vederbörandes profil och granskar den under lupp. Ett felstavat ord eller för mycket snicksnack och jag är snabbt offline.

Ibland nappar jag...lite grann. Den snygge holländaren skrev ett brev. På engelska. Jag var vänligt och positivt inställd (han var antagligen tillräckligt långt bort). Där stod han på trädäcket bredvid sín stora segelbåt. Men, när det kom till kritan. Hans engelska var bedrövlig. Hans leende för brett och vitt och jag vill inte tillbringa mina framtida semestrar i en jävla spybalja! Nu för tiden blir jag sjösjuk bara jag tänker på båtar.

Attitydproblem? Vem? Jag?

Kommentarer

Anonym sa…
Jag såg en som skrev att han tillbringar halva året i Spanien, och då tänker i alla fall jag på ett vitkalkat hus med tillgång till pool, gott ställt, drinkar på terrassen, hav. Han hade flera bilder att titta på. Det var sunkig villavagn på en camping, interiörbilderna fick mig att undra om de inte säljer rengöringsmedel i Spanien, det handlade troligen mer om öl direkt ur burken än paraplydrinkar.

Och den där svampplockningen - om folk plockade så mycket svamp som de påstår i kontaktannonser så skulle skogarna vara fulla med countryälskande karlar med glimten i ögat och några kilo för mycket. Så ut med dig i skogen, där är de!
Nike sa…
Haha... det här kan vara början på en ny era. Svampdejting! Uppmanas alla singlar att bege sig ut i skogarna i stället kan svampplockning i framtiden komma att betyda något helt annat!
Anonym sa…
Countryälskande karlar? Åk till Killhultfestivalen i södra Halland i augusti. Banjo, bärs och inte en nätsajt i sikte. Sägs det.
Syster yster
Nike sa…
Ja fast Country är inte riktigt min grej. Har en kompis som brukar använda sökordet kulturell cowboy när hon är ute på match m.m.

Men nä. Hellre en överaskningarnas man. Som kan byta skepnad och kanske åka på Killhultsfestival en gång. Han får gärna vara duktig på svamp och att kunna spela banjo är ju spännande och bärs är ju gott...

Populära inlägg i den här bloggen

Recept, inte för alla

Alla pratar recept hela tiden. Mormors mjuka pepparkaka, Christers julskinka och mumma och Mormors pomeransbröd. För att inte tala om alla dessa TV-kockar . Jag är nöjd, det är kul att botanisera och kanske förnya det gamla invanda. Nigelas glaserade skinka till exempel eller Leilas "Rocky Road"? Monicas rödkålsmojja eller gravad lax eller vad de nu heter och allt vad de nu gör. Recept, nya och gamla, ligger i tiden! Vi delar med oss som aldrig förr. På jobbet men också i blogglandet. Rutan bidrar till exempel med ett mer udda och smått hårresande recept på blodpudding i dag. Tycker jag som gärna äter både blodkorv och kyckling men jag förtränger effektivt vad det egentligen är jag äter varje gång. Kan absolut inte tänka mig att pilla med en fjäderklädd kyckling eller skopa upp grisblod på min köksbänk. Intresset för mat och dryck är hur som helst stort. Eftersom jag har turen att ha fått ärva min gamla faster Kagas Apotekarreceptsamling, kommer här ett par av julgodbitarna

Helt körd?

Det har gått en jävla massa år. Ingenting har hänt även om livet där utanför har rullat på. Det har känts som en film, en händelserik och omvälvande väldigt lång film med mig som åskådare, stillasittande på första raden. Jag är helt körd. Frågan är om jag någonsin kommer att få tillbaka ett liv där jag känner mig delaktig och integrerad. Få känner till min resa, få vet vad som hände och hur det gick. Få vet vem jag är innerst inne i dag. Det är skämmigt att erkänna men jag är en av dem som inte tillfrisknade. Jag hör inte hemma någonstans, inte i Malous tv-soffa för dit når bara de som kommit vidare, tagit sig ur.....fortsatt.  Jag hör inte hemma i någon relation, grupp, förening, vänskapskrets, familjekonstellation eller ens i mitt eget hus som nu är till försäljning. Jag hör inte hemma här där jag bor men heller ingen annanstans. Trots det klär jag på mig varje dag, sätter på mascara och går ut. Jag ler mot de jag möter. Pratar och är glad.  Jag går en timme med hunden, sen är

Barndomsångestminnen

Eske teske tää...Jag tyckte inte om Plupp. Gör fortfarande inte. Det lilla blåhåriga trollet med håret i kryss över ansiktet framkallar fortfarande illabefinnande...Vet inte varför men som barn avskydde jag Plupp. Min syster älskade samma figur varför jag ibland tvingades utstå sagostunder med Plupp och hans kompisar i den råkalla fjällvärlden...Usch! Samma sak med Televinken. Ångestframkallande marionettkille. OM det var Anita, rösterna eller den svartvita, bulliga skärmen? Jag hatade Televinken. Och Anita sen.....? Först när jag började läsa Mumintrollet för mina egna barn började jag fatta tycke för dessa märkliga varelser. Som barn framkallade böckerna bara ångest! Men det var ju så. I dag har man tonat ner den neurotiska, ångestfyllda och oroliga värld som muminfamiljen levde i. Se bara på teckningarna från 60-talet (visst var det väl Tove Jansson själv som tecknade??) Svart och vitt med enstaka bleka färger. Hårda penndrag. Mycket ondska, hua....Jag säger bara, Morran!!! Däremot