-Heeej Nike, för visst är det DUU?
-Jaa, vem frågar?
-Nike, HEJ, det är BOSSE, hur har ni det där ute vid havet i dag?
-Ehh, Vilken Bosse?
-BOSSE LINDBERG såklart! Bosse från Telecomtelenorvaddetnuvar...Jag har min BUSSIGASTE dag i dag NIKE och du kommer inte att ångra dig jag vill ..
- STOP, jag vill inte köpa någonting..
-Nej, nej...jag erbjuder dig något FANTASTISKT Nike, bara i dag lyssna i 2 minuter så kommer du att få ditt livs erbjudande du kommer inte att ångra dig Niiike, men bara i ..
Nej, STOP. Jag skall varken ha något nytt telefonabbonemang eller några strumpor, godmiddag!
Andnöd och PANG på med luren!
Himmel! Ring inte hit och dua mig med förnamnet som att du känner mig när enda syftet är att försöka få mig att köpa något! Vad är det för inställning, vad är det för tänk på de kurser de gått försäljarna? Det är ju helt fel taktik eller tycker flertalet människor att det är trevligt när främmande personer ringer och tilltalar dem som om de vore gamla polare? Det är förnedrande på något sätt. För det första är det ett sätt att försöka få den som svarar att känna någon slags god trevlighets- och "vi känner varandra"-känsla. Båg alltså. Att använda förnamnet i tid och otid kan också vara ett sätt att hålla den man tilltalar "under sig". Det här är något som överklasseln, adeln, alltid använt sig av, till viss del sitter det i fortfarande. Det blir konstigt helt enkelt, när en främmande försäljare. ofta en väldigt ung person, förnamnar mig i var och varannan mening. Nå, alla är inte lika påfrestande som han häromdagen. Men telefonförsäljning är alltid lika jobbigt!
Egentligen skulle de be om lov först. Omvänt kan jag frånsäga mig att bli uppringt, men varför skall jag behöva lägga tid på det? Var har jag nu lagt det där från "Nix"?
-Jaa, vem frågar?
-Nike, HEJ, det är BOSSE, hur har ni det där ute vid havet i dag?
-Ehh, Vilken Bosse?
-BOSSE LINDBERG såklart! Bosse från Telecomtelenorvaddetnuvar...Jag har min BUSSIGASTE dag i dag NIKE och du kommer inte att ångra dig jag vill ..
- STOP, jag vill inte köpa någonting..
-Nej, nej...jag erbjuder dig något FANTASTISKT Nike, bara i dag lyssna i 2 minuter så kommer du att få ditt livs erbjudande du kommer inte att ångra dig Niiike, men bara i ..
Nej, STOP. Jag skall varken ha något nytt telefonabbonemang eller några strumpor, godmiddag!
Andnöd och PANG på med luren!
Himmel! Ring inte hit och dua mig med förnamnet som att du känner mig när enda syftet är att försöka få mig att köpa något! Vad är det för inställning, vad är det för tänk på de kurser de gått försäljarna? Det är ju helt fel taktik eller tycker flertalet människor att det är trevligt när främmande personer ringer och tilltalar dem som om de vore gamla polare? Det är förnedrande på något sätt. För det första är det ett sätt att försöka få den som svarar att känna någon slags god trevlighets- och "vi känner varandra"-känsla. Båg alltså. Att använda förnamnet i tid och otid kan också vara ett sätt att hålla den man tilltalar "under sig". Det här är något som överklasseln, adeln, alltid använt sig av, till viss del sitter det i fortfarande. Det blir konstigt helt enkelt, när en främmande försäljare. ofta en väldigt ung person, förnamnar mig i var och varannan mening. Nå, alla är inte lika påfrestande som han häromdagen. Men telefonförsäljning är alltid lika jobbigt!
Egentligen skulle de be om lov först. Omvänt kan jag frånsäga mig att bli uppringt, men varför skall jag behöva lägga tid på det? Var har jag nu lagt det där från "Nix"?
Kommentarer
Telemarketing är idag ett av det effektivaste marknadsföringsmetoderna för många företag. Att som företagare använda sig av telefonförsäljning eller callcenters som försäljnings- & kundservice metod underlättar, sparar och skapar ökad tillväxt i vårt samhälle. Det finns enormt mycket fördelar med allt vad telemarketing innebär, men tyvärr finns baksidor som följer med på branchens bekostnad i ryktesväg hos många privatpersoner.
Du blir irriterad över jobbiga säljare som ringer hem till dig och stör, men att ha möjlighet att få telefonservice dygnet runt för hushållets kommunikationsutrustning är en lyx som finns på grund av branschens höga efterfrågan och vinstmöjligheter. Många callcenters jobbar både ut och in med tele & it åt kunden för att uppfylla marknadsbehoven. För att dra ett exempel har tm till stor del skapat den upplösning av kommunikationsmonopolet som tidigare ägdes av staten men som köptes upp av ett privat bolag med svenska staten som ensam ägare till en början. Med det sagt behöver det knappast yttras att priset inte var rimligt för ett företag med viss kontroll över branchens omsättning. Konkurrenter fick nu möjlighet att slå sig fram, samt möjlighet att föra utvecklingen av samhället frammåt. Genom att svenska staten avreglerade monopolet efter att aktörer som ville in på marknaden fick det väldigt svårt eftersom det inte fanns någon myndighet som arbetade aktivt med telepolitik. Telia ab rättade sig då inte efter lagar för svenska aktiebolag vilket konkurrenterna kämpade för att få fram i ljuset.
TeliaSonera AB som de nu heter har en stor fördel eftersom företagets lansering gav budskapet om att staten fortfarande äger nätet. Aktierna bytte händer och folket lämnades med tron om att staten fortfarande hade kontrollen över telefonräkningarna.
Konkurrensen ledde till att kostnaden för att ringa ett telefonsamtal minskade med mer än 1000% på 10 år. Det kan vara värt att fundera lite över hur det hade sett ut utan konkurrens på kommunikationsmarknaden i sverige. Lägre priser leder till större efterfrågan i detta fall telefoni. Eftersom marknaden som då växte lavinartat inte endast ville ha billiga samtal utan också en modern utrustning, skapades en global marknad för telefoner och företagen slogs om konsumenternas uppmärksammhet genom att föra teknologin frammåt.
Min första telemarketinganställning var på ett företag som heter Transcom och platsen var i Barcelona, 6 timmar om dagen försökte jag få privatpersoner att köpa ett telefonabbonemang av mig och jag stormtrivdes med det, jag menar hur svårt är det egentligen att sälja något som man sparar pengar på. Fanns andra produkter som vi svenskar sålde i World Trade Center i Barcelona, t.ex strumpor, kallsonger och naturläkemedel. Och att få dessa produkter gratis skickade till sin brevlåda om portot betalades av kunden. Det fanns många konsumenter som tog emot produkterna som hade ett värde som långt översteg kostnaden för portot. Att marknadsföring genom telemarketing gynnar företagen som använder sig av det kan man tydligt se även där. Jag kan också tillägga att samma person som tidigare ägde det företaget också var visionären Jan Stenbeck som genom hans och andras engagemang tog telefonimarknaden tillbaka till folket.
Det kan tänkas att det är värt att fundera lite kring vad som är viktigast här i livet. Om orsakar att du får spendera lite mer tid som privatperson att lyfta på luren och lyssna på ett erbjudande om tid och lust finns. Du kan helt enkelt anmäla sig till NIX-telefon(020-27 70 00) för att slippa besväret.
Telemarketing är här för att stanna & är en av de flitigaste arbetsmyrorna i ett modernt samhälle. Den svenska mediemogulen & numera avlidne finansmannen/entreprenören Jan Stenbeck var en av de pionjärer som skapade möjligheterna som befolkningen nu ser som självklar inom kommunikation. Under 80 & 90 talet byttes intresset för basnäringsbranschen hos Investment AB Kinnevik som Jan Stenbeck ledde. Media och telekommunikation blev inriktingen för investmentbolaget. Tele2 blev hans flaggskepp och telemarketing hans svärd i den svenska telefoniutvecklingen samt det som bland annat gjorde att hans barn 2006 tillsammans äger över 20 miljarder kronor & därmed förmodligen skrattar hela vägen till banken när de hör trångsynta kommentarer om telemarketing.
Kinnevik äger också Transcom WorldWide S.A och idag jobbar ca 13000 kommunikatörer med telefonen som arbetsredskap i 28 länder runt om i Europa. Det är visat att den plåga det innebär att behöva stå ut med denna jobbiga telefonförsäljare som ger er spader varenda gång, faktiskt hade ett svar på den frågan debattskaparen "Nike" ställde i sitt avslutande inlägg på den tråden jag nyss gjort ett försök att nysta upp. Det finns säkert mer att diskutera i samhället för Herr Nike Svensson så skriv ett par rader så plockar jag gärna ner dig på jorden igen.
-Med öppna ögon, Viktor Söderlund
Å snälla nån.
Telemarketing kan liknas vid att köra sopbil. Ett skitjobb, halvtaskig lön och ingen drömmer om det.
En LYX, att bli störd mitt i middagen? Kära du, blev du tappad som barn?
Självklart är telemarketing den mest effektiva metoden eftersom det är fullkomligt OMÖJLIGT att undgå den, allt det här borde du ju ha listat ut själv.
Fördelar i telemarketing? Tsk.
Nämn en, är du snäll.
Och jag är säker, på att författaren för det aktuella inlägget inte hade i tankarna att telemarketers är jordens största plåga, att utrotningen av de rent utav ONDA telemarketerna inte är dagens I-lands problem.
Du kanske borde reflektera över vad som är på blodigt allvar, och vad som har delar av skämt i sig?
Lycka till med telemarketing:en!
Victor, 14 år.
http://politisktinkorrekt.info/2011/08/02/avslojad-call-centerbluff-ledde-till-knivmord-i-thailand/